Participarea constantă în competiții poate aduce episoade de oboseală sau suprasolicitare. De aceea este important ca după fiecare efort fizic în planul de antrenament să existe și recuperarea.

La acest capitol, mulți sportivi afirmă faptul că nutriția este nu doar un impuls pentru a reuși în concursuri, dar și un mod de a-și recăpăta energia după efort și de a se pregăti pentru noi provocări.

Pentru cei aflați în plin sezon competițional, mai există și alte aspecte de luat în calcul când vine vorba de recuperare, după o cursă de anduranță.

Înainte de toate, asigurați-vă că există un echilibru energetic pozitiv. Mai exact, acest lucru înseamnă ingerarea mai multor calorii decât cele consumate.

Acest aspect poate fi unul greu pentru sportivii profesioniști care consumă cantități enorme de calorii în timpul efortului fizic. Aici trebuie luată în considerare o dietă echilibrată ce conține, în mare parte, fructe și legume și o cantitate mică de mâncare procesată.

Chiar daca se atinge un echilibru energetic pozitiv, nu inseamna ca se obtin astfel si toti micronutrientii necesari pentru performantele dorite. Cu cât efortul e mai mare, cu atât cantitatea de minerale (de exemplu magneziul și zincul, care se pierd semnificativ în transpirație) și vitamine (de exemplu vitaminele complexului B care sunt implicate în metabolismul energetic) trebuie să fie pe măsură.

În ultima perioadă, știința nutriției a adus în prim-plan, atât pentru sportivii amatori, cât și pentru cicliștii profesioniști, dieta anti-inflamatorie, care devine tot mai cunoscută.

Această dietă constă în pașii prezentați anterior și presupune consumarea de alimente precum usturoiul, ghimbirul sau turmericul. Este indicat să consumați și alimente bogate în omega-3, precum nucile și semințele, somonul, sardinele și alți pești grași.

Inflamația este unul dintre „dușmanii” sportivului. Dacă doriți să aveți performanțe la un nivel ridicat, atunci este esențial să vă mențineți articulațiile, tendoanele și mușchii sănătoși. În caz contrar, acestea se vor inflama și vor diminua performanța dumneavoastră și vor apărea, ulterior, leziuni. Dieta propusă poate aduce rezultate benefice sportivului și să împiedice posibilele probleme inflamatorii.

*Articol susținut de GoldNutrition România.

Share & Tweet

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *