Am ajuns la ultima parte a echipelor de World Tour în care avem sub vizor echipele de la care avem cele mai mari așteptări, din cauza rezultatelor excepționale obținute în 2019. Vor putea oare aceste echipe să își păstreze dominația?

Deceuninck-QuickStep

Rutieri de urmărit: Julian Alaphilippe, Remco Evenepoel, Sam Bennett, Bob Jungels, Kasper Asgreen

2019 a fost un an de vis pentru Deceuninck-QuickStep, care a dominat din nou cursele clasice, dar, mai mult decât atât, s-a bătut surprinzător şi la tricoul galben până spre finalul Turului Franţei prin Julian Alaphilippe.

Belgienii au mutat la capitolul “sprinturi” acolo unde l-au înlocuit pe Elia Viviani, plecat la Cofidis, cu poate cel mai rapid ciclist din pluton, irlandezul Sam Bennett, care a venit şi cu lansatorul său de la Bora, Shane Archbold. Astfel, managerul echipei, Patrick Lefevere, are la dispoziţie trei dintre cei mai buni sprinteri ai momentului: Sam Bennett, Fabio Jakobsen şi Alvaro Hodeg.

La fel ca şi în anii precedenţi, Deceuninck-QuickStep poate domina sezonul de clasice atât prin forţa şi valoarea echipei, cât şi prin individualităţi.

Chiar dacă, în Turul Franţei, Julian Alaphilippe a terminat pe locul 5 la general, se poate spune că Deceuninck nu are un om de clasament general în marile tururi. Odată cu plecarea lui Enric Mas la Movistar, belgienii nu pot visa decât la un loc în top 10 în Giro, Le Tour sau La Vuelta.

Team Ineos

Rutieri de urmărit: Egan Bernal, Chris Froome, Geraint Thomas, Michal Kwiatkowski, Richard Carapaz, Rohan Dennis.

Cu 7 victorii la general în Turul Frantei în ultimii 8 ani, Team Ineos are şi în acest sezon obiectivul clar de a se impune în Marea Buclă, iar Egan Bernal se pare că va fi liderul echipei în Le Tour – 2020.

Fiind una dintre cele mai puternice echipe ale ultimului deceniu, Team Ineos, fosta Sky, are din nou o mulţime de rutieri de general, căţărători veritabili şi pe lângă Froome, Bernal sau Thomas, l-a adus de la Movistar pe Richard Carapaz, câştigător al Turului Italiei – 2019, care visează să îşi apere tricoul în acest an.

Dacă în marile tururi Ineos va fi echipa care probabil va da tonul curselor, nu la fel se poate spune şi despre clasice sau despre etapele care se termină sprint, unde britanicii nu sunt la fel de bine reprezentaţi cum sunt în etapele montane.

UAE – Team Emirates

Rutieri de urmărit: Fernando Gaviria, Tadej Pogacar, Fabio Aru, Jasper Philipsen, Diego Ulissi, Mikkel Bjerg.

Deşi încă nu este o echipă care să fie pusă pe acelaşi palier cu granzii Team Ineos, Movistar, Deceuninck-QuickStep sau Jumbo-Visma, UAE poate să se lupte cu succes pe toate planurile.

Ca rutier de general se distinge Tadej Pogacar, tânărul sloven care a explodat în 2019 şi care promite foarte mult si pentru acest an. La sprinturi, UAE este la fel de bine reprezentată. Unul dintre cei mai buni finalizatori din pluton este Fernando Gaviria care pare că şi-a regăsit forma pe care o avea la Deceuninck-QuickStep. Mai mult decât atât, columbianul va reface perechea “de aur” cu lansatorul argentianian Max Richeze, iar belgianul Jasper Philipsen este şi el un sprinter redutabil.

UAE mai are rutieri puternici precum Diego Ulissi, David de la Cruz sau Davide Formolo, care vor fi adevăraţi vânători de succese în marile tururi.

Interesant este că UAE-Team Emirates l-a luat de la Hagens Berman Axeon pe unul dintre cei mai talentaţi tineri. În vârstă de doar 21 de ani, danezul Mikkel Bjerg este campion mondial U23 în proba de contratimp la ultimele 3 ediţii.

Mitchelton-Scott

Rutieri de urmărit: Simon Yates, Adam Yates, Esteban Chaves, Mikel Nieve, Daryl Impey.

Dintre echipele mari ale ciclsimului, Mitchelton-Scott pare ca a rămas cu un pas sau mai mulţi în urma tuturor. Australienii se bazează în principal pe fraţii Yates care au demonstrat  că se pot bate atât pentru câstigarea unor etape în marile tururi, cât şi pentru clasamentul general în cursele de trei săptămâni sau de o săptămână.

Mitchelton mai speră la rezultate notabile şi de la Esteban Chaves, care este încă în căutarea formei care l-a consacrat în Turul Italiei – 2016, atunci când a terminat pe locul 2 la general, la mai puţin de un minut în spatele “rechinului” Vincenzo Nibali.

În schimb, australienii nu mai pot conta cu adevarat la sprinturi. După ce l-a pierdut pe Caleb Ewan în urmă cu 2 sezoane, echipa de la antipozi s-a despărţit pentru acest sezon şi de Matteo Trentin, care a semnat cu CCC. Italianul era o soluţie excelenta şi pentru cursele clasice.

Movistar

Rutieri de urmarit: Alejandro Valverde, Enric Mas, Marc Soler, Carlos Verona

Se poate vedea cu ochiul liber ca Movistar nu s-a întărit pentru actualul sezon, ba din contră. Ibericii i-au pierdut pe rând pe Nairo Quintana, plecat la Arkea Samsic, Mikel Landa, plecat la Bahrain Mclaren, Richard Carapaz şi Andrey Amador, plecaţi la Team Ineos, iar în locul lor a fost adus un singur rutier de prim rang, cu aspiraţii de clasament general, Enric Mas de la Deceuninck-QuickStep.

Un alt rutier care poate face pasul de la “locotent” la “lider” este Marc Soler, care la 26 de ani poate să confirme câştigarea Turul Paris-Nisa din 2018 sau a Turului l’Avenir din 2015.

Valverde, Soler şi Mas vor avea ca principale ajutoare trei rutieri nou veniti: Davide Villella, Dario Cataldo si Sergio Samitier.

Movistar încarcă să îşi asigure şi viitorul şi a adus un rutier extrem de talentat. Americanul Matteo Jorgenson este nascut în 1999 şi cu siguranţă va fi de urmărit în sezoanele următoare.

Team Jumbo-Visma

Rutieri de urmărit: Primoz Roglic, Tom Dumoulin, Wout van Aert, Dylan Groenewegen, Steven Kruijswijk.

Este cert faptul că Jumbo-Visma este una dintre cele mai puternice echipe. Cu rutieri extrem de puternici pe munte, dar şi la contratimp, olandezii se pot lupta cu brio pentru câştigarea oricărui mare tur.

Poate cea mai completă echipa din pluton, Jumbo-Visma are şi unul dintre cei mai rapizi sprinteri în persoana lui Dylan Groenewegen, astfel că în marile tururi se pot impune şi in etapele de sprint, pe lângă cele de la contratimp sau în etapele montane. Mai mult decât atât, este cunoscut faptul ca Wout van Aert se descurcă foarte bine în cursele clasice, însă el vine după o accidentare horror suferită în Turul Franţei – 2019.

Dacă echipa nu era suficient de puternică, olandezii au reuşit să îl readucă „acasa” pe Tom Dumoulin, un rutier care are în palmares Turul Italiei – 2017 şi care nu mai are nevoie de nicio prezentare.

Cu ataţia rutieri de valoare, poate cel mai aşteptat duel al anului va fi în Turul Franţei – 2020 în care Jumbo-Visma şi Ineos se vor duela pentru supremaţie.

Share & Tweet

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *